AeroJunior – Asociația Suport Regiunea Centru

Proiectul este dezvoltat ca urmare a conștientizării unei nevoi de a reaminti generațiilor actuale și viitoare moștenirea creată în domeniul aerospațial de către generațiile părinților noștri, industrie cu tradiție în comunitatea locală și cu însemnătate la nivel național.

Soluția propusă este de a crea un liant între generații prin organizarea unui concurs național (online) denumit ”AeroJunior” pentru copii și tineri cu tematica ”Industria aerospațială brașoveana” cu următoarele domenii: fotografie, grafică, creație literară – documentație istorică, aeromodelism, modelare 3D, jocuri.

Secțiunile sunt împărțite pe categorii de vârsta: 8-12 ani, 13-16 ani.

Scop proiect: de a angrena copiii și tinerii din comunitatea locală, și nu numai, în acest domeniu, pentru a dobândi sau îmbunătăți noi cunoștințe, de a descoperi noi pasiuni și/sau a conștientiza un parcurs profesional și educational, în 3 etape:

  • Etapa 1 – învățare: transferul de experiență si expertiză de la specialiști la tineri cu ajutorul tutorialelor de învățare pentru fiecare domeniu, etapa
  • Etapa 2 – concurs cu premii pentru fiecare domeniu
  • Etapa 3 – prezentare live a proiectelor câștigătoare și conferință la care sunt invitați reprezentanți din domeniu – speakeri ce abordează subiecte din sectorul aerospațial și conex, activități din trecut și prezent, cât și perspective de viitor.

Conferința este susținută fizic într-o sală oferită de organizatorul concursului de granturi și transmisă live pe canale oficiale anunțate

Beneficiari direcți: minim 200 copii și tineri participanți la concurs, dintre care 36 sunt premiați

Beneficiari indirecți: se consideră un număr egal cu al beneficiarilor direcți – adulții care sunt considerați îndrumătorii copiilor.

Indicatori SMART: număr participanți proiect – min 200, premianți – 36, număr specialiști elaborare tutoriale – 7, speakeri conferință – minim 7.

Activități propuse și perioada:

  • 1 iunie – 31 august – elaborare secțiune site web pt concurs și conferință, materiale publicitare și promovare eveniment, elaborare tutoriale, subiecte și criterii de evaluare concurs.
  • 1 septembrie – 15 octombrie – promovare eveniment, lansare înscrieri competiție și distribuția pe site a tutorialelor, lansarea invitațiilor către reprezentații domeniului, organizarea programului conferinței.
  • 16 octombrie – 4 noiembrie – evaluare proiecte, promovare eveniment, organizarea programului conferinței (continuare).
  • 5 noiembrie – conferință – eveniment fizic în incinta Coresi (transmis și live) pentru prezentarea proiectelor câștigătoare, premierea, susținerea sesiunilor de prezentări ale speakerilor.
  • 6 – 20 noiembrie – raportare narativă și promovare eveniment.