ROMO @Coresi – Sustainable Ventures S.R.L.

Problema căreia îi răspunde proiectul ROMO este un proiect de antreprenoriat social care vrea să rezolve pe de-o parte nevoia consumatorilor de acces la hrană sănătoasă, de calitate, produsă etic și local iar pe de altă parte, nevoia producătorilor de a-și comercializa produsele simplu, rapid și eficient.

Soluția propusă Facilitarea comerțului direct dintre consumatori și producători locali prin implementarea sistemului tip REKO cu întâlnire sptămânală în parcarea Coresi.

Cum funcționează sitemul REKO, pe scurt:

  1. Se crează un grup privat de Facebook în care sunt invitați ca și membrii producători și consumatori locali.
  2. Producătorii își postează în fiecare săpămâna ofertele săptămânale, ca și postare pe acest grup;
  3. Clienții interesați își lansează comenzile ferme sub forma unor comentarii individuale la postarile producătorilor;
  4. O dată pe săptămână clienții și producătorii se întâlnesc în parcarea Coresi pentru a prelua-preda produsele comandate în avans;

Proiectul se auto-finanțează prin contribuții voluntare din partea producătorilor, în cuantum de 5% din valoarea vânzărilor realizate în urma evenimentelor.

Pentru mai multe detalii despre acest sistem și beneficiile sale pentru consumatori și producători vă invităm să accesați documentul “ROMO – Linii directoare”

Activitățile incluse

Întâlniri săptămânale de predare-primire a comenzilor efectuate în avans pe grupul de Facebook (1 oră, de obicei joia, între 17:30-18:30). În jurul acestor întâlniri se pot organiza evenimente culturale cum ar fi mini-spectacole muzicale susținute de diverși artiști locali, reprezentativi pentru o gamă largă muzicală, de la muzică clasică și contemporană (ex. Radu Croitoru care a lansat proiectul VlogONcello) pană la mixuri funky (ex. Dj Dex de la Made from Scratch). Pentru asta plănuim să achiziționam o stație de radiodifuziune specifică cinematografelor în aer liber care ne va permite să transmitem experiența muzicală, prin intermediul unei unde radio dedicate, către boxele mașinilor producătorilor (și eventual a trecătorilor) din parcare. Astfel de evenimente săptămânale ar putea fi preluate și prin intermediul Radio Coresi cu potențial de extindere ca și emisiune dedicată comunității locale. În afară de evenimentele muzicale, mai avem idei care să implice prezentări sau demonstrații din partea artiștilor, creatorilor, producătorilor locali.

Perioada de desfășurare

Săptămânal, joia între 17:30-18:30 (+/- 30 de minute în funcție de anotimp/condiții meteo)

Cine sunt participanții

Consumatori și producători locali, membrii ai grupului de Facebook ROMO: Brașov

Audiența evenimentului

Producători și consumatori locali, membrii ai grupului de Facebook ROMO Brașov: De la Producător Direct la Consumtor (>18.000 de membrii, din care >15.000 sunt Brașoveni)

Locul de desfășurare

a) Parcarea Coresi (zona Belaqva) și/sau Piața cu Copaci (în fața Scenei Comunității Coresi)

b) Alte locuri private (ex. Ferme ale producătorilor) sau publice (Puse la dispoziție de către Primării (ex. Primăria Sânpetru, Primăria Cristian)