Imaginea personală. De ce alegem oamenii după aspectul lor?
#fashion #imaginea personala #moda #Olga Shevtsova #personal shopper #personal stylist #sfaturi #stil #trucuri

Vreau să-ți spun o poveste. Imaginează-ți că te trezești într-o dimineață însorită, în sfârșit te-ai odihnit și cu mult entuziasm decizi să bei o cafea aromată și să iei micul dejun în centrul orașului. Alegi să mergi pe jos puțin, iar în drumul tău spre cafenea, treci pe lângă cea mai frumoasă librărie din oraș, plină de milioane de cărți interesante și frumoase. Intri să cauți o carte și observi că toate cărțile despre subiectul care te interesează sunt sigilate și au coperți speciale. Prețul este mediu pentru toate cărțile. Cum alegi pe care să o cumperi? Stai pe gânduri câteva minute, după care alegi una, orientându-te către prețul potrivit buzunarului tău, prețul profitabil. Vreau să subliniez aici, chiar dacă nu te-ai fi gândit niciodată, alegerea ta se formează la nivelul subconștientului. Subconștientul tău analizează combinația de culori, linii și forme de pe copertă, calitatea și stilul fotografiilor, al paginilor, fonturilor. Alegerea ta se va baza în proporție de 80% pe factorii estetici și doar în proporție de 20% pe sarcina semantică a textului de pe copertă.

Când vine vorba de oameni și prima impresie, totul este puțin diferit, dar în în același timp, totul se rezumă la „copertă”. Chiar dacă suntem conștienți că psihicul și creierul nostru funcționează în acest fel, este dificil să gestionăm aceste impresii. În 7 secunde, suntem capabili să citim întregul ansamblu nonverbal al unei persoane: plasticitatea corpului, respirația, expresiile faciale, gesturile, culoarea, stilul, textura hainelor, coafura, îngrijirea, machiajul. Până când persoana respectivă ajunge să spună: „Bună! Numele meu este Alexandra.”, avem deja o impresie despre ea.

Pentru a gestiona această impresie despre noi, imaginea noastră trebuie să fie „coperta” pe care o putem folosi, mai ales atunci când vrem să impresionăm pe cineva. Așadar, atunci când vine vorba de imagine, este foarte importantă nu doar prima impresie pe care dorim să o transmitem, ci și persoana pe care vrem să o impresionăm.

Studiind valorile și preferințele publicului țintă, cei care lucrează cu imaginea cunosc bine secretele și trucurile speciale care îi ajută să controleze prima impresie prin aspect. Totuși, trebuie să ne amintim că această „copertă”, deși este importantă, alcătuiește doar 80% din prima impresie. Aceasta nu funcționează fără însăși persoana – cunoștințele, experiența, caracterul, simțul umorului etc. Prin urmare, nu are sens să lucrezi la imagine fără să ții cont de persoana ta. Este important să știi cine ești și să exprimi acest lucru prin hainele pe care le porți.

Uneori, pare că pentru unele persoane, „coperta” este suficientă pentru a interacționa cu alte persoane. Însă, imaginea funcționează eficient atunci când putem să ne inspirăm din imaginea cuiva. Inițial, sursa principală de inspirație o reprezentau emisiunile TV, iar acum putem include și rețele de socializare pe listă. De asemenea, imaginea reprezintă un mare plus pentru realizări, experiență și profesionalism. Uneori este important pentru o persoană realizată sau promițătoare să-și transmită abilitățile și priceperea, fără folosirea cuvintelor.

Tu lucrezi la imaginea ta?

Cum îți alegi, de obicei, persoanele potrivite în afaceri, prietenii, dragoste? Care sunt criteriile de care ții cont?